روزهای پایانی سال ۱۴۰۱، وزارت صمت با طراحی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای نوبتدهی، خودروسازان را ملزم کرد تنها از طریق این بستر محصولات خود را عرضه کنند. براساس گزارشهای رسمی تعداد افراد نوبت دادهشده در این سامانه بیشتر از میزان برنامه و توان تولید یکساله خودرو در کشور بود. ازهمین رو، با نزدیک شدن بهروزهای پایانی سال، تعدادی از خودروسازان در فراخوان نوبتهای اعلامی دچار مشکل شده و نمیتوانند وعده یکجانبه سامانه یکپارچه را عملی کنند.
در همین رابطه امیر میرمنصف، مدیرعامل بهمنموتور درباره وضعیت نوبتهای درخواستی محصولات بهمنموتور در سامانه یکپارچه گفت: «فراخوان واریز وجه برای تعدادی از نوبتهای زمستان اعلام شده و مابقی نیز پس از تخصیص و تامین ارز توسط وزارت صمت و بانکمرکزی و اطمینان از تامین قطعات منفصله، برای واریز وجه و تکمیل فرآیند ثبتنام فراخوانده میشوند.»
مدیرعامل بهمن موتور در پاسخ بهسوالی در خصوص «چرایی بروز این اشکال در روند فراخوان نوبتهای زمستان» گفت: «اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه یکپارچه فروش یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای نوبتدهی، بالغ بر ۱۸ هزار نفر را بهعنوان متقاضی یکی از محصولات بهمنموتور (دیگنیتی) نوبتدهی میکند؛ درحالی که بهرغم اطلاعرسانی قبلی و مکتوب کل برنامه تولید این محصول در سال ۱۴۰۲ پنجهزار دستگاه بوده که بخشی از آن نیز مرتبط با تعهدات سال ۱۴۰۱ با موعد تحویل سال ۱۴۰۲ بود و این موضوع نیز طی مکاتبات متعدد بهمسئولان و متولیان امر اعلام شده بود.»
وی در پاسخ به این سوال که «چطور بهمنموتور نسبت به این موضوع اعتراضی نکرد؟» گفت: «عواقب ناشی از تفاوت فاحش برنامه تولید با تعداد افراد نوبت دادهشده بهدفعات بهمسئولان و دستگاههای ذیربط از همان ابتدا اطلاعرسانی شد که در همین ارتباط با توافق ضمنی با وزارت صمت مقرر شد درصورت تحقق ۷ بند مندرج در آن مکاتبه که اهم آن «تخصیص و تامین ارز مورد نیاز» بود، متقاضیان بهترتیب نوبت اعلامی برای واریز وجه و انعقاد قرارداد فراخوان شوند که نهتنها تخصیص و تامین ارز بر اساس برنامه زمانی و میزان مورد نیاز که قبلا اعلام شده بود، در همان وقت صورت نپذیرفت، بلکه تاکنون نیز ارز مورد نیاز بخش عمدهای از نوبتهای زمستان تخصیص و تامین نشده که روزانه درحال رایزنی و پیگیری موضوع از وزارت صمت هستیم.»
منیع www.donyayekhodro.com
روزهای پایانی سال ۱۴۰۱، وزارت صمت با طراحی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای نوبتدهی، خودروسازان را ملزم کرد تنها از طریق این بستر محصولات خود را عرضه کنند. براساس گزارشهای رسمی تعداد افراد نوبت دادهشده در این سامانه بیشتر از میزان برنامه و توان تولید یکساله خودرو در کشور بود. ازهمین رو، با نزدیک شدن بهروزهای پایانی سال، تعدادی از خودروسازان در فراخوان نوبتهای اعلامی دچار مشکل شده و نمیتوانند وعده یکجانبه سامانه یکپارچه را عملی کنند.
در همین رابطه امیر میرمنصف، مدیرعامل بهمنموتور درباره وضعیت نوبتهای درخواستی محصولات بهمنموتور در سامانه یکپارچه گفت: «فراخوان واریز وجه برای تعدادی از نوبتهای زمستان اعلام شده و مابقی نیز پس از تخصیص و تامین ارز توسط وزارت صمت و بانکمرکزی و اطمینان از تامین قطعات منفصله، برای واریز وجه و تکمیل فرآیند ثبتنام فراخوانده میشوند.»
مدیرعامل بهمن موتور در پاسخ بهسوالی در خصوص «چرایی بروز این اشکال در روند فراخوان نوبتهای زمستان» گفت: «اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه یکپارچه فروش یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای نوبتدهی، بالغ بر ۱۸ هزار نفر را بهعنوان متقاضی یکی از محصولات بهمنموتور (دیگنیتی) نوبتدهی میکند؛ درحالی که بهرغم اطلاعرسانی قبلی و مکتوب کل برنامه تولید این محصول در سال ۱۴۰۲ پنجهزار دستگاه بوده که بخشی از آن نیز مرتبط با تعهدات سال ۱۴۰۱ با موعد تحویل سال ۱۴۰۲ بود و این موضوع نیز طی مکاتبات متعدد بهمسئولان و متولیان امر اعلام شده بود.»
وی در پاسخ به این سوال که «چطور بهمنموتور نسبت به این موضوع اعتراضی نکرد؟» گفت: «عواقب ناشی از تفاوت فاحش برنامه تولید با تعداد افراد نوبت دادهشده بهدفعات بهمسئولان و دستگاههای ذیربط از همان ابتدا اطلاعرسانی شد که در همین ارتباط با توافق ضمنی با وزارت صمت مقرر شد درصورت تحقق ۷ بند مندرج در آن مکاتبه که اهم آن «تخصیص و تامین ارز مورد نیاز» بود، متقاضیان بهترتیب نوبت اعلامی برای واریز وجه و انعقاد قرارداد فراخوان شوند که نهتنها تخصیص و تامین ارز بر اساس برنامه زمانی و میزان مورد نیاز که قبلا اعلام شده بود، در همان وقت صورت نپذیرفت، بلکه تاکنون نیز ارز مورد نیاز بخش عمدهای از نوبتهای زمستان تخصیص و تامین نشده که روزانه درحال رایزنی و پیگیری موضوع از وزارت صمت هستیم.»
منیع www.donyayekhodro.com